Noutati

Continuitatea afacerii pe timp de criză

Ce soluții a adoptat compania la care lucrezi în această perioadă?

 

În contextul actual al pandemiei de coronavirus, mediul de afaceri pare că a luat o pauză, piața a devenit lentă iar o criză financiară, mai mare decât cea din 2008 este pe cale să izbucnească. Dar stiți ce? Omenirea va trece și peste asta și va înfrunta criza așa cum s-a întâmplat de atâtea ori, iar istoria ne este martoră. Ba mai mult, unele companii nu numai că vor supraviețui, dar la finalul acestei perioade vor sta mai bine decât la începutul ei, înregistrând creșteri semnficative. Iar asta înseamnă a fii pregătit, a avea un plan de criză, a identifica acele oportunități care apar chiar și în această perioadă. Nu este neaparată nevoie să te reinventezi, să îți schimbi domeniul de activitate ca să treci peste o astfel de perioadă; tot ce trebuie să faci este să te concentrezi pe clienții pe care îi ai, pe nevoile acestora și să identifici și să fructifici acele oportunități specifice momentului.

Cu siguranță că multe lucruri se vor schimba, iar la început poate părea un drum extrem de lung și complicat. Simplul fapt al relocării, al muncii de acasă poate fi un proces greoi, confuz la început atât pentru angajați cât și pentru angajatori, neobisnuiți cu această metodă. Dar studiile au arătat că, după o perioadă angajații devin chiar mai productivi decât la birou. Astfel, cu siguranță că atunci când lucrurile se vor mai relaxa iar restricțiile vor fi ridicate, multe companii vor alege să continue această direcție în anumite departamente, ceea ce va duce la reducerea cheltuielilor pentru companie.

Unele companii vor alege să își mute activitatea online. Este o modalitate de a rămâne pe piață, de a continua să fie alături de clienți și de ce nu, de a atrage alții. Acest lucru implică însă anumite investiții în tehnologie – hardware, aplicații mobile. Ne referim aici la dezvoltarea de magazine online sau la reorientarea restaurantelor către servicii de livrare la domiciliu.

În momentul de față, cea mai bună investiție pe care o companie a putut să o facă de a lungul existenței se dovedește a fi investiția în tehnologie. Cei care au investit în infrastructura IT, în dotarea angajaților cu laptopuri, sisteme de videoconferințe, în implementarea de softuri de administrare a afacerii inclusiv aplicații de HR care asigură pontajul, având astfel o vizibilitate crescută asupra tuturor departamentelor, toți acestia se vor adapta mult mai ușor.

Digitalizarea companiilor va fi prima măsură spre care cele mai multe dintre companii se vor îndrepta, odată cu ieșirea din aceasta criză.

În acest moment, singura certitudine este aceea că această criză va trece. Important este cum va arăta businessul tău la finalul perioadei.