Noutati

Biroul tău mobil

Biroul tău mobil cu echipamente de la Mida Soft Business

În era tehnologiei 5G nimic nu mai pare complicat, iar mutarea activității de la birou acasă nici atât. Ca urmare a extinderii pandemiei de COVID-19, multe companii s-au reorientat către munca de acasă, punând sănătatea angajaților pe primul plan, dincolo de orice alte obiective stabilite.

Evoluția tehnologică a făcut posibilă această trecere la munca de la distanță. Accentul pus pe mobilitate precum și dezvoltarea de echipamente, aplicații și platforme specializate au facilitat acest proces. Astfel, tot ce ai nevoie este un laptop sau chiar un desktop, de ce nu, un VPN de încredere, un smartphone care oricum există deja în dotare și posibil și o imprimantă și biroul de acasă este gata.

Iată mai jos o primă configurație a unui birou mobil:

  1. Laptopul Lenovo V15 cu procesor Intel® Core® I5-8265U până la 3.9Ghz, Whiskey Lake, 15.6″, 8GB, 256GB SSD, NVIDIA GeForce MX110 2GB GDDR5, Free DOS, asigură o experiență vizuală mult îmbunătațită datorită ecranului FHD (1920 x 1080) de 15,6 ” care oferă culori vii și clare. Designul contemporan al acestui laptop ii oferă un aspect premium, cu un corp subțire care este ușor de transportat, fiind potrivit atât pentru birou dar și pentru activități distractive. Lenovo V15 păstrează datele în siguranță. Opțiunile duble de stocare ale laptopului Lenovo V15 ajută la productivitate, în timp ce firmware-ul integrat – Modul de platformă de încredere (TPM) 2.0 – menține securitatea muncii rezultate prin criptarea datelor și parolelor.
  1. VPN – Rețeaua Virtuala Privată reprezintă modalitatea sigură de accesare a internetului și menținerea conexiunii private. Un VPN criptează datele și adaugă un plus de confidențialitate pentru a proteja identitatea, oferind de asemenea și multe alte beneficii. Există multe opțiuni gratuite, mai ales în această perioadă. Însă aveti mare grijă ce alegeți. Și atacatorii cibernetici sunt mult mai activi în această perioadă, scanând astfel de rețele în vederea identificării de vulnerabiliăți care să le permită lansarea unor atacuri asupra celor care își desfășoară activitatea de acasă.
  2. Aplicație de pontaj. Oricâtă libertate am dori să le acordăm angajaților, tot trebuie să existe o evidență a orelor lucrate. Astfel, putem implementa cu succes aplicația Self Service care permite gestionarea informațiilor personale direct de către angajați. Pe lângă funcționalitatea de pontaj, extrem de utilă acum, existând și un istoric al acestuia, sunt disponibile multe alte funcționalități precum completarea și transmiterea cerererilor de concediu direct din aplicație – bine, nu este ceva ce ne-ar putea interesa în acest moment, dar când toată această criza se va termina, vom constata că este chiar folositoare. Însă, același sistem ca în cazul cererilor de concediu se aplică și adeverințelor pentru angajați, adeverințelor pentru medic, care pot fi solicitate direct din aplicație si tipărite apoi acasă. Simplu, rapid și eficient.
  3. Imprimantă. Pentru desfășurarea activității de acasă există posibilatea să avem nevoie și de o imprimantă, în funcție de departamentul în care lucrăm. Oricum, având în vedere volumul redus de printare clar ne putem orienta către o imprimantă și nu un multifuncțional, cu un volum de printare nu foarte mare, poate chiar și monocroma, de ce nu? O recomandare ar fi imprimanta laser Lexmark A4 monocrom B2338dw, viteză 36 pag/min (19ppm duplex), un raport corect preț-calitate. Aplicația Lexmark Mobile Assistant permite configurarea rapidă și ușoară direct de pe telefon. Singurul inconvenient ar putea fi faptul că este monocromă. În rest, durabilitatea și componentele cu durată lungă de viață mențin costurile de întreținere la un nivel redus.
  4. Sistem videoconferințe. Când vine vorba de videoconferințe avem de unde alege. O posibilă soluție este Cisco Webex, o soluție de comunicare securizată, ușor de folosit. Soluția de colaborare Cisco Webex este oferită acum gratuit pentru orice conferință cu mai puțin de 100 de participanți. Prin intermediul acestei soluții, fiecare utilizator care dorește să creeze o conferință poate avea propriul cont și o camera virtuală asociată, în care angajații pot intra de la distanță folosind orice echipament de tip telefon, tabletă, laptop, PC. Conferința include atât audio-video, cât și o component de date prin care pot fi prezentate și partajate documente.

Work from home și totul va fi bine! Și pentru că munca de acasă presupune și riscuri din punct de vedere al securității cibernetice vezi aici cum te poți proteja de eventualele atacuri.