Parteneri, Uncategorized

Mida Soft Business – creștere prin flexibilitate

Interviu acordat de Ciprian Baranga, director executiv la MIDA Soft Business, publicatiei AGORA.

Q: Cine este Mida Soft Business?

A: Mida Soft Business acționează pe piața IT românească de 13 ani, mai precis începând din anul 2003, 13 ani în care Mida Soft Business a încheiat peste 3.100 de contracte cu clienții săi, dar mai important este faptul că avem peste 2.100 de clienți activi. Acest lucru înseamnă încrederea clienților noștri în serviciile și produsele oferite de Mida Soft Business, încredere care a venit în ani de muncă, alături și împreună cu clienții Mida Soft Business.

Ne poziționăm ca un integrator, pe o piață de business foarte concurențială. Mida Soft Business a început această afacere pornind de la comercializarea soluțiilor de printare și serviciilor aferente dar, în mod natural, s-a îndreptat către celelalte componente ale pieții tehnologiei informației: PC-uri, rețelistică, servere, storage, virtualizare, dezvoltarea aplicațiilor de business (ERP/CRM/WMS), aplicații care ne permit să ne apropiem mai mult de clienții noștri, iar odată cu digitalizarea tot mai pregnantă a afacerilor ne-am dezvoltat compentențe și pe securitatea datelor companiilor.

Pentru a vedea cum este percepută Mida Soft Business, la începutul acestui an am realizat o cercetare de piață în rândul clienților noștri și ne-am dat seama că suntem percepuți mai mult ca o companie din sfera Imaging and Printing.

Din acest motiv am început o serie de evenimente, prin care să facem cunoscute competențele Mida Soft Business, primul eveniment desfășurându-se în data de 17 Martie 2016, sub denumirea Be Secured With Mida Soft Business’’, în care am avut alături de noi parteneri consacrați, axați pe domenii diferite, dar care manifestă o atenție tot mai sporită asupra securității datelor: Fortinet, Lenovo, Lexmark, Ruckus și nu în ultimul rând, BitDefender.

Cel de-al doilea eveniment, întitulat “Built for Profit”, care se va desfășura la sfârșitul lunii martie, este axat pe productivitatea și profitabilitatea clienților care folosesc soluțiile oferite de Mida Soft Business alături de HP INC și Hewlett Packard Enterprise.

Q: Prin ce vă diferențiați de alte companii similare de pe piață? Ce avantaje competitive aveți? Care sunt argumentele pentru care un client ar trebui să opteze pentru Mida Soft și nu pentru o altă companie similară?

A: Cel mai important diferențiator este chiar echipa Mida Soft Business. Nu o să folosesc termeni prea uzitați precum proactivitate sau valoare adăugată, dar am să folosesc cuvântul care definește Mida Soft Business, ca și cultură de companie și anume: flexibilitatea.

Flexibilitatea a fost cheia creșterii noastre în fiecare an, atât din punct de vedere al echipei cât și al cifrei de afaceri. Flexibilitatea arătată atât clienților noștri cât și furnizorilor.

Mida Soft Business este un partener de încredere pentru marii producători de echipamente de printing (HP, Lexmark, Canon, Xerox, Kyocera, Epson) deoarece noi promovăm doar consumabilele originale și beneficiile pe care acestea le aduc clientului final.

Q: La ce fel de beneficii faceți referire?

A: Folosirea consumabilelor originale permite în primul rând obținerea calității și productivității dorite. Toate studiile și testele au arătat că prin utilizarea consumabilelor compatibile se obține doar o falsă impresie de reducere a TCO-ului (Total Cost of Ownership), iar în realitate, deși prețul consumabilelor compatibile este cu aproximativ 30-40% mai scăzut, cu consumabilele originale se pot printa mult mai multe pagini.

Mă uitam chiar zilele acestea la rezultatele unui test făcut, de un laborator individual din SUA, pentru unul dintre marii producători de echipamente de printare și avem dovada clară că se printează cu aproximativ 41% mai puține pagini, folosind consumabile compatibile. Aceste teste sunt disponibile pentru toți producătorii de imprimante (Lexmark, HP, Canon etc.) și toate confirmă această ipoteză de falsă economie a consumabilelor compatibile.

Din păcate, în mediul instituțiilor publice din România, nivelul de informare referitor la această problemă este destul de scăzut și mulți încă mai cred că reduc costurile achiziționând consumabile compatibile.

Eu, dacă aș fi în locul lor, aș solicita în toate licitațiile documente doveditoare care să reflecte numărul real de pagini printate, dar nu de la orice laborator al lor, ci numai de la instituții acreditate la nivel european.

Dacă este să revin la argumentele  pentru care un client ar trebui să opteze pentru Mida Soft și nu pentru o altă companie similară aș menționa că noi ne bazăm procesul de vânzare, aproape 70%,  pe oferirea de echipamente demo către clienți, dezvoltarea de aplicații demo, pentru ca aceștia să poată lua decizii în cunoștință de cauză. Avem un suport tehnic foarte bun, iar atunci când competențele noastre își ating limitele apelăm la competențele producătorilor.

Q: Am văzut în CV-ul dumneavoastră că ați lucrat mai mulți ani într-o companie multinațională. Cum este trecerea la o companie locală?

A: Trecerea la o companie locală am făcut-o cu mai mulți ani în urmă. Vă pot spune că munca într-o companie multinațională te educă în a-ți structura activitatea zilnică, lucru care se traduce în productivitate mai mare, dar nu-ți încurajează prea mult creativitatea pentru că, să fim sinceri, politicile sunt facute la sediul central, iar la nivel național sunt doar implementate.

Chiar dacă piața românească le oferă soluții mult mai bune pentru organizațiile lor, o parte dintre „decidenți’’ se ascund în spatele unor standarde de companie, pierzând din vedere rolul pentru care sunt plătiți și anume asumarea și implementarea strategiilor companiilor dar adaptate la cerințele pieței locale. Preferă doar să implementeze programe și proiecte, chiar dacă acestea nu se potrivesc pieței locale. Cred că acest comportament ține mai mult de lipsa unei educații manageriale sau de necunoașterea pieței locale și a competiției, fapt ce conduce la eșec și  la eliminarea acestora de pe această piață liberă.

O companie locală îți dă posibilitatea de a-ți pune ideile în practică și de a lua decizii într-un timp mult mai scurt, fapt care îți conferă flexibilitate și, de cele mai multe ori, conduce către un câștig garantat.

Q: Cu ce rezultate ați încheiat anul 2015?

A: Anul 2015 a fost un an cu extrem de multă muncă, dar încununat de succes și de o creștere importantă a cifrei de afaceri, de la 8,3 milioane euro în 2014, la peste 11,2 milioane euro la sfârșitul lui 2015.

Din anul înființării, 2003, și până în 2015, am avut creștere în permanență de la an la an și speram să continuăm creșterea și în 2016.

Q: Care sunt principalele obiective pentru 2016? Ce produse și servicii noi veți lansa?

A: Principalul obiectiv este să ne păstrăm creșterea de la an la an.

Așa cum vă spuneam la începutul discuției noastre, direcția Mida Soft Business este către promovarea aplicațiilor de business și securizarea datelor companiei. Astăzi se vorbește tot mai mult de DLP (Data Loss Prevention), dar foarte puține sunt companiile dispuse să investească în protejarea informațiilor lor, neconștientizând pierderile care le pot fi provocate, voluntar sau chiar involuntar. Și aici nu vorbim numai de atacuri informatice, ci și de furtul de date, pornind de la o banală printare accidentală a bazei de clienți a unei companii și până la sustragerea ei în mod voluntar, pentru comercializare sau folosirea la un nou job.

Sunt curios câți dintre directorii de vânzari dispun azi de un CRM, care să nu permită sustragerea informațiilor. Sau ce fac în momentul în care pleacă un angajat și nu au informații istorice despre munca acestuia. Noi avem o soluție dezvoltată care protejează angajatorul, dar dă și un instrument foarte puternic reprezentantului de vânzări pentru managementul oportunităților de vânzare.

Q: Cum vedeți piața de IT în următorii ani în România?

A: Piata românească de IT va cunoaște o creștere semnificativă numai în cazul în care managerii IT din România vor fi implicați în procesele de management în mod REAL. Din păcate, în marea majoritate a companiilor care opereaza în România, managerul IT are mai mult un rol de execuție, primește un plan definit de conducere, decât un rol normal de creare și implementare a strategiei companiei din perspectiva IT-ului. Din câte am văzut CIO Council încearcă o educare a pieței printr-o implicare mai mare a  IT-ului în luarea deciziilor. Este o inițiativă foarte bună dar trebuie susținută și de o educare/înțelegere de către managerii IT a proceselor de business ce generează profit într-o companie și cum se poate crește printr-o strategie IT.

Cei care au o astfel de abordare sunt vizibili ca și lideri pe orice piață concurențială.

Cine mai crede că poate supraviețui/învinge, fără o strategie IT integrată/aliniată cu obiectivele de business ale companiei, se înșală.